Debat
0   152

I folkeskolen skal vi

- Individualisere, men selv arbejde i team.

- Give eleverne ansvar for egen læring, hjælpe dem til at erkende egne stærke og svage sider - og derefter give dem karakterer i på forhånd vedtagne færdigheder.

Artiklen fortsætter under banneret

- Opdrage til demokrati, men er selv sat uden for indflydelse, da vi ikke længere har et besluttende lærerråd.

- Løbende evaluere i samtaler med hver enkelt elev og i alle fag, men have op til 28 elever i en klasse.

- Lade eleverne arbejde i hold, i grupper, værkstedspræget og tværfagligt, men kunne gøre det i klasseværelser bygget til 20-24 elever og klasseundervisning.

- Være konsulenter for eleverne, men i et miljø, der fremmer ulidelig støj.

- Integrere edb i alle fag, men har ikke maskiner i klasserne og slet ikke råd til at opgradere og forny maskinparken.

- Gøre eleverne fortrolige med multimedier, men har ikke råd til hverken at anskaffe fornødent udstyr eller til at uddanne staben. Kommende brugerbetaling vil beskære videreuddannelsen yderligere.

- Lære eleverne at læse tidligere og bedre, men sikre, at de lærer det i deres eget individuelle tempo.

- Være fagligt højt kvalificerede, men arbejde tværfagligt og i team, der ikke nødvendigvis dækker alle fag.

- Vi skal. . . men . . .

Stine Preston

Vejle


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ