0   63

Formidlingen er vigtig

Det lyder spændende, at den enkelte lærer nu kan få adgang til så megen viden om specialundervisning ved at bruge Internettet, siger Tove Kettner Heiberg, der er specialundervisningslærer for elever med tale- og læseproblemer i Hillerød. Læsere af Folkeskolen vil kende hende som anmelder af specialundervisningsmaterialer.

- I dag kommer viden om nye initiativer på specialundervisningens område ofte ud til lærerne ad omveje. Det vil sige i form af referater fra konferencer og gennem kurser, og det kan tage lidt tid, inden nye, spændende initiativer bliver alment udbredte. Ved at samle en bunke viden påét sted kan den enkelte lærer forholdvis nemt holde sig orienteret på sit eget felt, hvad der er godt og praktisk, siger Tove Heiberg.

Artiklen fortsætter under banneret

Men hun tilføjer, at denne mulighed også kan vise sig uoverskuelig for den enkelte.

- Det helt afgørende bliver derfor, hvordan agenturet systematiserer og formidler sin viden. En lærer på gulvet kan ikke forholde sig til den videnskabelige debat uden formidling. Lærerne skal have nogle praktiske anvisninger om, hvad det vil betyde for den praktiske undervisning. I anden omgang kan de så vende tilbage og se, hvad der stod i artiklerne, mener Tove Heiberg, der desuden ser positivt på, at agenturet også vil orientere gennem nyhedsbreve - på papir.rkj


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet