Debat
0   258

Selv for perlehøns

Det er altså sjovt nok med den undervisningsminister, enten vil han ikke forstå, eller også kan han ikke.

I Undervisningsministeriets Nyhedsbrev af 27. januar 1997 berettes om undervisningsministerens besøg på en skole i Malmø. Formålet med besøget er at studere forskelle i dansk og svensk læseundervisningspraksis i 1. klasse.

Artiklen fortsætter under banneret

Af teksten fremgår det med en tydelighed, så selv perlehøns burde kunne forstå det, at den svenske praksis bygger på en klar og utvetydig lærerstyring med fornuftig arbejdsro og disciplin. Derfor kan svenske børn i 1. klasse i reglen læse før jul!

Og hvad er så ministerens reaktion?

Jo, han vil tage kontakt til socialministeren 'for at drøfte, hvordan vi kan fremme lysten til sproglige aktiviteter allerede i daginstitutioner'.

Yderligere kommentarer burde være overflødige.

Jens Colding

Skjern


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ