Debat

Så fik vi den

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I nummer 38 bliver der endnu en gang talt ned til os lærere. Her foregår det nærmest med store bogstaver. Jeg tænker på skriblerierne på side fire, fem, seks og syv. Nu er det så de dygtige elever, vi forsømmer. Det står der i en bog, der hedder 'På det jævne og i det himmelblå- talenter i skolen', skrevet af Vagn Rabøl Hansen med flere. Så proppes vi med et par siders almindeligheder og tilforladeligt sludder for til sidst at præsenteres for følgende citat af Vagn Rabøl Hansen: 'Nu skal de danske lærere holde op med at undervurdere deres elever'. Så fik vi den. Heldigvis får vi på de næste sider hjælp til at klare problemet. Vores progressive blad har været i Helsingør for at træffe en af de pædagogiske frontkæmpere på området kloge børn. Ute Schmidt har for fire år siden gjort den epokegørende opdagelse, at når hendes elever arbejder med et projekt som for eksempel Sydamerika, er de interesserede og læser på stoffet, og det plejer de ellers ikke, når de arbejder med traditionelt slavearbejde. Således styrket i min viden, ja jeg overvejer sørme, om ikke emnet Grønland måske kunne forsøges i min klasse, ser jeg min fremtidige danskundervisning i møde med fortrøstning.

Var der nogen, der snakkede om undervurdering af den danske folkeskolelærer?

Rønde

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler