Debat

Digital undervisning i folkeskolen

Et speciale med fokus på kreativitet og digitalitet i folkeskolen

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg er i gang med at læse en kandidat i oplevelsesøkonomi på Aarhus Universitet, hvor min speciale-makker og jeg netop er startet vores specialeperiode. Vi vil gerne undersøge digitalitet i folkeskolen – evt. koblet til kreativitet. Vi er især nysgerrige på, hvor der måske kan opstå dilemmaer/udfordringer mellem den fysiske tilstedeværelse og den digitale – vi kalder det indtil videre for et ”oplevelsesdilemma”. Vores undersøgelse skal i sidste ende danne grundlag for et oplevelsesdesign/produkt, som kan være med til at styrke et område i folkeskolen, hvor netop dette er på spil. Vi kender endnu ikke løsningen eller det færdige produkt, for først vil vi finde ud af, hvad vi mere præcist skal arbejde med. Derfor er vi nysgerrige på, hvad I tænker på af udfordringer, når det kommer til digitalitet i folkeskolens 2. - 6. klasse? Eventuel i samspil med kreativitet?  Vi håber, at I har lyst til at dele viden fra jeres egne erfaringer og praksis.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget