Og prisen går til …

Niveauet var højt, da årets bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og PDprojekter blev kåret ved Lærerprofession.dk’s prisfest sidste fredag i november. Her er alle årets prismodtagere.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Kategori: Bachelorprojekt

1.-prisen går til Vibeke Elena Hansen fra læreruddannelsen på UCN i Hjørring for projektet: "Konkrete repræsentationers påvirkning i arbejdet med problembehandlingskompetencen" i faget matematik.

2.-prisen går til Annika Nordestgaard og Katrine Rønn Skaanning fra læreruddannelsen på Via UC i Nørre Nissum for projektet: "Matematikangst i en mestringsorienteret undervisning".

3.-prisen går til Jennifer Weber fra læreruddannelsen på UC Syd i Haderslev for projektet: "Oplevelseskompetence og æstetiske læreprocesser i et fænomenologisk perspektiv" i faget dansk.

Kategori: Pædagogisk diplomprojekt

1.-prisen går til Helle Hillebrandt Møller for PD-afgangsprojektet: "Talblind - og hvad så?!" fra Via UC.

2.-prisen går til Rikke Øvad for PD-afgangsprojektet: "Et mindset, ikke et system. Aspekter af hackschooling som hybridt begreb i den traditionelle skole" fra Professionshøjskolen Absalon.

3.-prisen går til Tina Joost for PD-afgangsprojektet: "Evaluering af ordtilegnelse i en flersproget kontekst set i et tværsprogligt perspektiv" fra UC Syd.

Kategori: Særpris om skolens dannelsesbidrag

Lærerprofession.dk uddeler i 2020-2022 en pris for et bachelorprojekt og/eller et diplomprojekt, der analyserer og diskuterer skolens muligheder for og udfordringer med at bidrage til elevernes dannelse.

Aviaja Imbæk Stjernstrøm og Josefine Rask Dam fra læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole for bachelorprojektet: "Hannah Arendts relevans i kristendomskundskabsfaget".

Anette Lindebæk Bjørnholt for

PD-afgangsprojektet "Dannelse som retning for engelskfaget i en brydningstid" fra Professionshøjskolen Absalon.

Kategori: Folkeskolens pris for fornem formidling

For et bachelor- og/eller et PD-projekt med en særlig god formidlingsform uddeler fagbladet Folkeskolen/folkeskolen.dk en pris. Modtagerne findes af ansvarshavende chefredaktør Hanne Birgitte Jørgensen.

Jennifer Weber fra læreruddannelsen på UC Syd i Haderslev for bachelorprojektet: "Oplevelseskompetence og æstetiske læreprocesser i et fænomenologisk perspektiv" i faget dansk.

Helle Hildebrandt Møller for PD-afgangsprojektet: "Talblind

- og hvad så?!" fra Via UC.