Debat

Uvidenhed gør erhvervsskoler til et ærgerligt valg

På skolerne taler lærerne mest om elevernes mulighed for at komme på gymnasiet, viser en undersøgelse fra Danmarks Evaluerings-institut, EVA.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Passer det virkelig? …… eller er det en grov generalisering, altså at lærerne ikke gode nok til at forberede eleverne i folkeskolens ældste klasser på at vælge erhvervsskolerne.

Passer det virkelig at kun 14 procent af lærerne mener, at deres undervisningen forbereder eleverne til erhvervsskoler? Og at kun 12 procent af lærerne synes selv, at de ved meget om erhvervsuddannelser. Hvis det er sandt har vi da et problem.   Men heldigvis et problem vi kan gøre noget ved. Hvilken viden er det lærerne mangler? og hvad skal de helt konkret vide for at de føler sig bedre klædt på til at forberede eleverne?  De spørgsmål kunne være fedt at få jeres bud på. I Copenhagen skills har vi nemlig sat os for at lave et informationskatalog til lærerne og derfor har vi brug for jeres input. Hvad er vigtig viden for lærerne, hvad skal de/I vide om erhvervsuddannelserne?  

kommenter gerne her eller skriv direkte til ut. på arah@tec.dk

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget