Debat

Skolelederne og DLF - DLF og skolelederne.

Medspillere-modspillere?

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I mange “tråde” her på Folkeskolen kommer lærere og skoleledere til at stå på hver sin side af debatten.

Efter at have studeret forventninger til kommende Skoleleder til Vestervangsskolen i Randers Kommune: Findes dette menneske, så lad hele verden få gavn af vedkommende. Lad guden/gudinden stå i spidsen for at løse klimakrisen, konflikt i mellemøsten og verden efter COVID-19.

Med dette mener jeg blot, at det er ikke småting en skoleleder skal kunne rumme, klare og stå til ansvar for …og ofte på flere matrikler.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Ganske som lærerne bliver lederne pålagt flere og flere opgaver som skal løses. Givetvis en hel del fra kommunal side, som ikke vækker sympati fra lærernes hold.

Begge sider vil det bedste for folkeskolen og med lønniveauet for de 2 personalegrupper er dette nærmest også en indlysende motivation. Trods dette sammenfald af god vilje for den danske folkeskole er der jo indlysende modsætningsforhold  - bl.a. i forbindelse med A20.  Her er det så at jeg godt kunne tænke mig nogle bud på:

Hvad vil skolelederne med/i DLF ?

Hvad vil DLF med skolelederne ?

Hvad vil lærerne med skolelederne i DLF?

Vh Henrik Iversen