Forskning Natur/teknologi
2   3

Forskere: Sådan kan vi give børn et dybere forhold til naturen

Forskere har for Friluftsrådet kortlagt international forskning i børns naturfaglige dannelse. Bl.a. viser rapporten, at skolernes naturfag kan åbne børns øjne for naturen, men der er mindre fokus på at forbinde de kognitive sider med børnenes egne kropslige erfaringer. "Børn er nysgerrige og skal have mulighed for at gøre deres egne erfaringer, men pointen er, at vi nogle gange bør blive bedre til at inspirere og stille spørgsmål, når det gælder det kognitive, følelsesmæssige eller filosofiske", siger Søren Præstholm, leder af Center for Børn og Natur.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Naturfagsnetværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for naturfagene, dvs. natur/teknologi, biologi, geografi og fysik/kemi. I samarbejde med Danmarks fysik- og kemilærerforening, Biologforbundet og Geografforbundet.

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
1.643 andre er allerede tilmeldt