Forskning Motion/bevægelse
0   2

Ny forskning: Styrk fagligheden med 10 minutters bevægelse

En nyt studie fra Københavns Universitet har vist, at det har en effekt på børnehaveklasseelever læring af bogstaverne, hvis de bevæger sig blot 10 minutter i undervisningen. Mere end 120 elever fra tre forskellige folkeskoler deltog i forsøget. "Nogle af lærerne har set markant fremgang hos de elever, der normalt har svært ved bogstaver og bogstavers lyde," siger Linn Damsgaard, som er en af forskerne bag forsøget, til Politiken.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Det faglige netværk Børnehaveklassen er for alle, der arbejder i eller interesserer sig for børnehaveklasser. I samarbejde med Børnehaveklasseforeningen.

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
755 andre er allerede tilmeldt