Medlem af Århus Byråd for Venstre, Jens Winther, har gennem en årrække efterlyst en statistik over den type fravær, og han mener, at tallet er netop så alvorligt, som han frygtede:
"Vi ved fra undersøgelser af børn på døgninstitutioner, at filmen knækkede netop den dag, de røg ud af skolen", siger han til Århus Stiftstidende.
De 183 børn svarer til 0,61 procent af eleverne i det store århusianske skolevæsen. Men fraværet er meget forskelligt fra skole til skole, og problemerne er størst i Vestbyen, hvor det endnu engang er Nordgårdsskolen i Gjellerup-kvarteret, der topper statistikken. 14 skoler har slet ikke set fravær af en karat, der givet anledning til at alvorlige bekymringer i de måneder i foråret, det var udvalgt til indberetningen.
183 Århus-børn passer ikke skolen
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.