Årh Hvad? Morgenmad!!

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Snurre Snup har nu vraget gulerødderne til fordel for havregryn. I hvert fald er TV2s populære børneudsendelse »Snurre Snups Søndagsklub« medsponsor på en ny kampagne lanceret af OTA Solgryn. Kampagnen skal få flere børn og unge til at spise morgenmad. Et vink med en vognstang om, at fortidens gode råd og løftede pegefingre ikke har virket. Med konkurrencen »Årh Hvad? Morgenmad!!« opfordrer OTA Solgryn landets 4.-7.-klasser til at udarbejde en kampagne for sund morgenmad, som de selv ville lytte til.

»Ved at give ordet til de unge selv håber vi at få utraditionelle forslag til, hvordan man kan trænge igennem med de velmente budskaber. Men først og fremmest er konkurrencen en anledning for lærerne til at sætte ernæring på dagsordenen uden løftede pegefingre«, siger Christian Linde, markedschef for OTA Solgryn i en pressemeddelelse.

Guleroden for vinderne er blandt andet at få besøg af TV2 Zulu, som laver et indslag om klassens kampagne. Konkurrencen løber fra 1. september til 6. oktober. Læs mere på www.hvadmorgenmad.dk

Powered by Labrador CMS