Debat

Synes du også, at det er udfordrende at omlægge din undervisning til fjernundervisning?

Om hvordan du anvender digitale læringsplatforme i din undervisning, så du engagerer eleverne og møder dem i deres nærmeste udviklingszone

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Onsdag d. 11. marts 2020 sendte statsministeren alle danske skolebørn og studerende hjem fra skole. Det betød en hel ny opgave for landets undervisere, der med meget kort varsel skulle omlægge deres undervisning til fjernundervisning. Det kræver nye digitale og didaktiske kompetencer i supplement til lærernes eksisterende didaktiske og faglige kundskaber.

For nogle lærere er det ikke den store omstilling, mens det for andre vil være mere udfordrende .

Heldigvis findes der rigtig mange gode e-learning redskaber, som underviserne kan trække på. Men hvordan anvender man generative e-learningsredskaber i sin egen undervisning, så man engagerer eleverne og møder dem i deres nærmeste udviklingszone?

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Det har vi interviewet Kristian Nøhr om. Kristian er uddannet folkeskolelærer, han har en kandidat i IT didaktisk design, og er i dag ansat som specialkonsulent i Institut for Didaktik og Digitalisering på Københavns Professionshøjskole.

Find podcasten i podcastafspiller, hvis du søger på Velfærdsprofeten, eller her https://alumne.kp.dk/podcast eller her https://share.transistor.fm/s/f752c19b