Debat

ComputerSpil er da sunde for børn ... de udvikler hjernen, fremmer empatien, styrker kroppen, fremmer rummelige sociale kompetencer, og er moderne!

kilder: - https://www.folkeskolen.dk/39101/computervold-flytter-boerns-graenser. - https://slyngebarn.dk/forum/showthread.php?t=237731. - https://newsbreak.dk/hvad-er-counter-strike/.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Empati ... Det kan egtl. siges så enkelt ... empatien udvikles i den grad af computerspil - den blive rpå ingen måde ERODERET.

Tag f.eks. mobning-og-lignende - .. her er der heller ikke tale om noget , der afstumpes .. da såvel voksne professionelle som børn bliver mere og mere empatiske ... de har faktisk lært i bl.a. computerspil såsom GTA & CS-GO lægeligt at behandle de skadede, begrave de dræbte, samt være generelt "handlekompetente". .. og, Netop derfor tillader flere klubber voldsspil - og skoler indfører på skemaet bl.a. voldelige spil i e-sport skoletimerne - spillene er faktisk "blevet almindelige", da de jo er gode for børns sunde udvikling og handlekraft ...

De oldnordiske Grænser (!) er således "stille og roligt" blevet "eroderet væk" - af gode grunde, for det er jo godt det her - ... og KLØFTEN IMELLEM de helt absurde gammeldags anbefalinger og moderne common practice, er logisk nok derfor vokset.  F.eks. børn i 4. klasse, der selvfølgelig må spille CS-GO (et voldsspil, tilladt for >=18årige!!) - i offentlige Fritids-tilbud !!

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Ligesom andre artikler, der har "empati" som "omdrejningspunkt" - er afmagten og "laissez faire" praksis'en heldigvis ved at være en "passé tankegang" - som idag kun eksisterer hos de naive voksne, der fortsat tror noget så tosset som, at computerspil kan være "farlige" .. helt ærligt, tænker det moderne barn, den unge og voksne !! ... curling, der står i vejen for børns & unges sunde udvikling ...

KLØFTEN : - Officielt "fremmer vi empati, rummelighed og inklusion". - I praksis "fremmer vi blot noget ... noget, som nogle sindssygt påstår er forråelse, afmagt, mistrivsel, og generel autencitet".

Man kan i alle sprogets betydningslag i dag "spille" det hele - dvs. foregive at være "god, rummelig, gøre en positiv forskel" - modsat hvad de naive påstår sker i praksis ... nogle mener (naivt), at man kan se dette på det "fysiske/virkelige" antal af "mobnings-indsatser / handleplans-forløb" vs. "hvad man officielt fortæller og viser, at man gør" ... altså "skueværdierne vs. praksis"...

Andre mener, det jo blot er "ting", det går ud over .. vi har jo alligevel ikke noget at gøre med disse ...  og, de naive mener helt tosset, at DET ER MENNESKER, det her går ud over ... som ikke blot er "statister" i et (voldeligt) computerspil !!!

Hvad gør VI?  Som forældre, som lærere, som pædagoger? ... fremmer vi selvstændigheden & empatien, ved at lade stå til? ... ift. de kæmpemæssige kampe, der kan opstå, hvis vi "stækker vingerne", ved at stoppe/regulere de unge / børnene ... ... skal vi gøre os "upopulære og fravalgte", eller populære og tilvalgte.

(ift. skoler: skal de tilbyde e-sport i skoletimer? .. når nu det er fedt? ... plejer vi at styre efter børns og unges lyst, til...)..

Jeg har svært ved at få det til at passe - i et (regel)samfund, der bevidst har etableret 100% klokkeklare regler ift. undervisnings-skolepligt, mødepligt, uddannelses-pligt, børnehave-pligt, etc., etc. .... men, som 100% ikke-klokkeklart har "navigeret i en form for vedvarendeubeslutsom tåge" ift. e-sport, computerspi, og udvikling af børns empati og rummelighed ...

Er vi virkelig så "lost" ???!

Powered by Labrador CMS