Debat

Suk - sukker

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg drager et dybt suk og ryster på hovedet, når jeg læser, at Niels Egelund tror, at han kan løse problemet med urolige elever i folkeskolen ved mere disciplin og straf. Var det bare så enkelt. Hvorfra får mon børnene deres opfattelse af, hvad disciplin (og moral) er?

Fra ministre (og alle os andre), der kører for hurtigt, fra arbejdsgivere, der anvender ulovlig, underbetalt arbejdskraft fra Østeuropa, fra en minister, der får uberettiget landbrugsstøtte fra EU og ikke overholder sin bopælspligt, fra fagforeningsbosser, der har 'ben' i bestyrelser, fra højesteretsdommere, der tjener lige så meget ved bijob som ved deres hovederhverv, eller fra en forhenværende borgmester i Farum?

Måske kunne den gode professor opnå hurtigere og langt bedre resultater og få løst bare nogle af problemerne ved - læs Folkeskolen nummer 10 - at kaste sig over et forskningsprojekt omkring sukker. Måske endda sponsoreret af Danisco og Coca-Cola.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Dan Sterup

Nexø