Debat

Teknologi og dannelse i skolen

Hvordan skal vi forholde os til den teknologiske udvikling i skolerne og på uddannelserne og sikre, at vores børn og unge dannes og uddannes til at blive kompetente brugere af de mange teknologiske kommunikations- og informationsmuligheder? Og hvad betyder teknologien for relationen mellem elev, underviser og uddannelsesinstitution?

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Velfærdsprofeten er ude med en episode om Demokrati og teknologi i uddannelserne: https://alumne.kp.dk/podcast. Det er en reportage fra konferencen 'Demokrati og teknologi i uddannelserne', som blev afholdt på Københavns Professionshøjskole, hvor vi taler med forskere, deltagere og oplægsholdere om digital dannelse, databaseret pædagogik og teknologiens indflydelse på roller og relationer.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Powered by Labrador CMS