Debat

Reform krak og grøn snak

- det er nu vi skal skabe nyt indhold i rammerne

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Reformen har fejlet! Vores unge er ikke blevet bedre til at læse, skyerne regner mere end 8.årgang, testene viser at ... folk står i kø for, for det første at fortælle at reformen er en stor fejltagelse og for det andet at komme med "løsninger" på hvordan reformen kan lykkes og hvordan rammerne burde ændres, så vi får profitmaksimeret det meste af det hele - så vi kan vækste mest muligt i fremskridtets tegn - så vi kan slå kineserne! 😞 MEN hov! Ingen diskuterer i denne sammenhæng indhold! Burde vi se på hvad det egentlig er vi lærer vores børn? Bliver de bedre til at handle på globale problemstillinger ved at svare "klart over middel" i nationale test? Bliver de bedre i stand til at forstå hvordan man begrænser udledningen af kuldioxid ved at lære om tværsum i matematik? Med billederne herunder ønsker jeg, at fortælle historien om hvordan vi kan reformere folkeskolen. Gøre det vi vil lære vores unge nærværende - give det hele mening - lade vores unge handle 🌍🌳 Vi skal lære at tage vare på vores verden og naturen ved at arbejde med naturen. Vi skal sende vores små poder på opdagelse i junglen og finde deres egen føde! De skal lære at designe mikroklimaer, der skaber de bedste vilkår for vores planter - skabe rammer der giver læ, sol og samtidig samler vand. Vi skal lære dem, at det de skaber lokalt, batter globalt. Lad os nu benytte debatten om reformen til at diskutere indhold - nytænke og handle for fremtiden.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget