Debat
0   160

Madsen og Stampe

Er der to, der nu står sammen om dansk folkeskolepædagogik, er det Vagn Madsen og mig. Vi går fremover til fælles kamp mod ens undervisning til forskellige elever, kan jeg forstå.

Jeg erklærer derfor herved min store uenighed med den Stampe, som ifølge Madsens sidste læserbrev skulle have leveret historiens største tanketorsk og rådet til at skabe så ens undervisning som overhovedet muligt i den skole, som han (Stampe) selv skulle have påstået bør have så differentieret undervisning som muligt.

Artiklen fortsætter under banneret

For selvfølgelig skal børn, der er og bliver forskellige, ikke have ens, men forskellig undervisning - i den udstrækning, skolen og lærerne nu kan magte det. Og forskellige - det var og blev eleverne også inden for niveauerne. Det ved vi godt, vi, der er gamle nok til at have undervist i den niveaudelte skole, som den gamle Madsen ellers hidtil altid har talt så varmt for at genindføre. Blandt andet derfor blev den jo afskaffet.

Noget helt andet er, at vilkårene for undervisningen i Danmark bør være mere ensartede - vel at mærke på et ordentligt niveau. Vilkårene er nemlig for mange steder under al kritik.

Jørgen Stampe

formand for DLF's pædagogiske udvalg


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ