Debat

Absurd undervisning

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det er absurd at fortsætte modersmålsundervisning for de elever, der forventes at blive boende i Danmark. Det er dyrt, og de penge er givet dårligt ud, idet tosprogede børn har en tendens til at danne kliker, hvor danskere bliver holdt udenfor. Så det virker hæmmende på integrationen.

Der bør banes vej til forældresamarbejde på anden vis, hvis det er der, skoen trykker.

Hvis det viser sig, at eleverne skal tilbage til deres hjemland, så kan den danske stat altid træde hjælpende til med modersmålsundervisning.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Lidt flere dansktimer er helt på sin plads, det kommer også danskerne til gode, der ofte bliver tabere, når de tosprogede modtager både ekstra dansktimer og modersmålstimer.

Hvis forældre med fremmed herkomst ønsker at lære deres børn deres hjemlands sprog, er det deres og ikke folkeskolens sag.

Lene Larsen

Holbæk