Til projektet vil også være knyttet en række forskere og organisationer bestående af Danske Skoleelever, Børnerådet, Dansk Center for Undervisningsmiljø, BUPL, Danmarks Lærerforening, Skolelederforeningen, BUPL’s lederforening og Børne- og Kulturchefforeningen. Desuden etableres en styregruppe, der involverer FOLA og Skole & Forældre. Foreningerne tilknyttes for at sikre, at alle aktører omkring børnene inddrages bedst muligt.

KL og Lego Fonden vil styrke overgangen til skole med leg

Lego Fonden og KL indgår et treårigt samarbejde for at styrke sammenhængen for de fire- til niårige børn gennem legende læring fra dagtilbud til indskoling. Projektet er planlagt til at involvere seks kommuner. Ved at skabe øget fokus på legende læring i både dagtilbud og indskoling vil projektet fungere som pilotprojekt, der senere kan spredes til andre kommuner. De seks kommuner udvælges primo 2020.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

kl.dk: "Nyt samarbejde mellem LEGO Fonden og KL skal styrke overgange fra dagtilbud til skole"