Forskning Innovation
0   2

Ph.d.: Undervisning i innovation motiverer de svageste

"Min undersøgelse af elever i udskolingen viser, at såkaldt mål- og værdiskabelsesorienteret entreprenørskabsundervisning motiverer alle elever – men primært dem, der normalt ikke klarer sig super godt i skolen", fortæller Raffaele Brahe-Orlandi, der underviser på læreruddannelsen på Via og har skrevet ph.d.-afhandling om folkeskolereformens krav om undervisningsforløb med fokus på innovation og entreprenørskab i skolen. Han fulgte 98 elever, der som led i danskundervisningen lavede en kommunikationsplan for en virksomhed.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ