Debat

Foreningens fremtid i spil

Bjørn Hansen, Holbæk Lærerkreds > kreds 52

Publiceret

1.-SUPPLEANT:

Tina Beck-Nilsson

4270 Høng

Kreds 043

2.-SUPPLEANT:

Karen Asholt London Pedersen

4000 Roskilde

Kreds 041

Stillere & kreds:

Karen Sørensen 053 • Ann Christina Even 051 • Tina SvarreHasselager 041 • Tanja Siiger 045 • Per Brinckmann 042 • Lis VillumSørensen 041 • Rune Mikael Kent 041 • Hans Junker 052 • Jeppe EngelJensen 042 • Jesper Nielsen 052 • Lone Aastrup Varming 053 •Henriette Eriksen 053 • Niels Finne 053 • Anita Bretling Rathje 053• Marianne Labuz 053 • Anders Christensen 051 • Connie Akselbo 051• Maibritt Thinter 051 • Anne Marie Revsbech Møller 051 • PiaCharlotte Olsen Borregaard 051 • Joan Elene Krogh 043 • ChristianBladt Nielsen 043 • Rikke Bladt Nielsen 043 • Gitte HyldgaardHansen Barimani 043 • Anne Jensen 042 • Betina Vendel Elmdam 052 •Trine Bollhorn 052

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg genopstiller til en ny periode i hovedstyrelsen, hvor jeg vil arbejde for, at

• periodeforhandlingerne bliver et brud med lov 409, og vi gennem aftaleret og medindflydelse opnår en arbejdstidsaftale med fælles grundvilkår for alle lærere og børnehaveklasseledere.

• arbejdsmiljøet tages alvorligt, så hverdagen med inklusionsproblemer, øget digitalisering, mange lektioner, ringe forberedelsesmuligheder og stress, vold/trusler om vold bliver håndteret gennem handleplaner og aftaler, så lærerne får mulighed for at udføre deres undervisning og øvrige opgaver.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

• en underfinansieret folkeskolelov, hvor fokus på mål og kontrol presser lærernes professionelle råderum, gives resurser og drejes rundt, så fokus bliver på formålsparagraffen, formålet med at gå i skole, hvor dannelse og tilliden til lærernes dømmekraft igen er hos politikere og forældre.

• forbindelsesleddet og samarbejdet mellem hovedstyrelse og de lokale foreningsled styrkes ved inddragelse og viden om begges indsatser - lige fra medlemmet i den hektiske hverdag på skolen og på de øvrige arbejdspladser, vi er til stede på, til de travle tillidsvalgte tillidsrepræsentanter, arbejdsmiljørepræsentanter, kredsstyrelser og til hovedstyrelsen.

Vores folkeskoleideal viser, hvor vigtig folkeskolen er for eleverne og for sammenhængskraften i Danmark. Det skal bruges til at forbedre lærernes forhold på alle måder - til gavn for elevernes udbytte af undervisningen.

Der er meget på spil i og for foreningen - jeg vil være med til at præge, at vi kommer godt igennem udfordringerne internt og eksternt, så vi stadig kan have en forening af dygtige og engagerede medlemmer på alle skoler og arbejdssteder, hvor vi er repræsenteret!

Powered by Labrador CMS