Debat

Kære kollega

Mads Alnor, Vends Herreds lærerkreds > kreds 87

Publiceret

1.-SUPPLEANT:

Thomas Hollensen

7000 Fredericia

Kreds 087

2.-SUPPLEANT:

John Rasmussen

5620 Glamsbjerg

Kreds 084

Stillere & kreds:

Simon Gotthelf Kristensen 084 • Majbrit Senf Jakobsen 084 • TinaStoumann 084 • Søren Grell 084 • Stefan Lindhardt 084 • KatrinaElisa Mortensen 084 • Louise Kragh Petersen 084 • Jannie SandholtJensen 084 • Kåre Holbæk 084 • Hans Jørgen Bjørnholt Larsen 084 •Karsten Langberg Jørgensen 084 • Mogens Lennart Olsen 084 • AnetteKristensen 084 • Dorthe Berg Gafert 084 • Lisa Mikkelsen Bojsen 087• Birte Brændgaard Brauner 087 • Per Askjær Rasmussen 087 • TrineMargrethe Retvig Haahr 087 • Søren Ørgård Hansen 087 • Lars Søgaard087 • Helle Lindequist 087 • Allan Peter Rasmussen Nellemann 087 •Mette Hauch Andersen 087 • Signe Himmelstrup Holm 087 • HanneKristina Mose Kristensen 087 • Micky Lindharth 087 • MartinDyhrberg Sørensen 087 • Rikke Juel Broch 087 • Pia Hansen 087 •Thomas Rasmussen 087 • Irene Thorsted Rasmussen 087 • Line BøgholmKjølhede 087 • Helle Schaldemose Hansen 087 • Birgitte Vibe Schouw087

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Som kredsformand i Danmarks Lærerforening er jeg dagligt i kontakt med medlemmer, der på den ene eller anden måde desværre er kommet i klemme i arbejdslivet. Den indsigt, det giver mig, bringer jeg med, når der skal forhandles aftaler og vilkår for fællesskabet.

Jeg kommunikerer klart og tydeligt, tør tage ordet og står fast på mine holdninger. Der skal dog konkrete handlinger til, for at vores medlemmer oplever forbedringer.

Jeg er overbevist om, at jeg med min erfaring og vedholdende insisteren på at skabe bedre vilkår for alle medlemmer kan gøre en forskel i hovedstyrelsen og for hele Danmarks Lærerforening.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Inklusion og specialundervisning

Specialundervisning og støtte til børn i den almene klasse er i praksis næsten forsvundet. Børn med et behov for støtte i mindre end 12 lektioner om ugen er ikke længere garanteret hjælp gennem en visitering fra for eksempel Pædagogisk Psykologisk Rådgivning. Beslutningen og økonomien ligger nu hos skolelederen, og støtten er sparet væk. Det kræver en lovændring nu!

Undervisning skal varetages af lærere og børnehaveklasseledere

Alt for meget undervisning er blevet overtaget af uuddannet arbejdskraft.

Vikartimer læses af unge 4.g'ere i hidtil uset omfang. Fagundervisning dækkes af pædagoger under henvisning til parallellægning, holddannelse og »tovoksenordninger«. Det er fiksfaksløsninger alene for at spare penge, og det er en hån mod eleverne og vores kollegaer.

Folkeskolens kerneopgave er undervisning. Eleverne har ret til kompetent kvalificeret undervisning. Folkeskolelovens paragraf 28-30 fastslår et uddannelseskrav til varetagelse af undervisningen.

KL har et ansvar for, at kommunerne følger folkeskoleloven - det skal vi stille krav om!

Tak for din tid, dit engagement og din stemme!