Debat
Tendens eller kendsgerning
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Blandt mange bemærkelsesværdige iagttagelser i den status for indsatsen vedrørende det psykiske arbejdsmiljø i folkeskolen, som Arbejdstilsynet nu har udsendt, står at læse: '... Desuden er der på nogle skoler en tendens til, at nye opgaver kommer til, uden at andre opgaver fjernes, hvilket skaber en stadig stigende arbejdsmængde'.
Er der nogen, der kender en skole et eller andet sted, hvor denne 'tendens' ikke for længst er blevet en fuldbyrdet kendsgerning? Nye opgaver har skolen mildest talt nok af, men er der i det hele taget nogen, der kan nævne bare et eneste eksempel på en opgave, der er fjernet fra skolen i nyere tid?
Niels Christian Sauer
medlem af DLF's hovedstyrelse