Debat
0   182

Tavs viden kommer frem

Jeg har med interesse fulgt Vagn Madsens og Thorkild Thejsens indlæg vedrørende debatten omkring enelæreren versus læreren, der arbejder i team.

Thejsen udtrykker på lederplads som en kommentar til Madsens betragtninger bekymring for, at lærerens såkaldte 'tavse viden' går tabt i teamsamarbejdet. Jeg finder det mere nærliggende at antage det modsatte, nemlig at lærerens tavse viden kommer frem i lyset og i spil. Det er den erfaring, vi har gjort efter tre år med teamsamarbejde. Der opstår mulighed for synergieffekt - dermed ikke sagt at det altid behøver at falde sådan ud.

Artiklen fortsætter under banneret

Sagen er, at den måde, vi arbejder med helhedsskole og team[92]'1d- samarbejde på, udmønter sig i arbejdsmåder, hvor såvel den enepraktiserende lærer med 'traditionel' undervisning som mere teambetonede, oplevelsesbaserede arrangementer indgår.

Vagn Madsens udfald ligner et udslag af berøringsangst, og der er vel nok nogle lærere, der har det sådan, og det er også i orden.

Jørgen Gade

Viborg


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ