Debat

Godt gået, Vagn

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Tænk at Vagn Madsen, Brønderslev - af alle - skulle være tre uger om at 'gennemskue' og på det skarpeste spidde Fredensborg Skoles pointe om livsduelighed (Folkeskolennummer 25) som et overordnet mål for folkeskolens virksomhed. Det er for ringe, men alligevel flot formuleret. Herligt med lidt kollegial udveksling, som jeg ikke kunne nære mig for at genbruge i form af underholdning ved sommerferiefrokosten - tak ska' du ha'!

Kan der sagligt argumenteres for, at der ikke i folkeskolens formålsparagraf står, at tilegnelsen af kundskaber og færdigheder skal medvirke til den enkelte elevs alsidige, personlige udvikling, hører vi gerne om det!

Selv har jeg 'up front' på min håndbogshylde to bøger stående - Bibelen og Statistisk Årbog - i nævnte rækkefølge. De supplerer hinanden godt som pædagogisk arbejdsgrundlag i det daglige arbejde. I den ene postuleres det - i den andet dokumenteres det, at det med livsdueligheden ikke blot er noget, der kommer af sig selv - sådan fra naturens hånd - som Vagn Madsen synes at mene.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Derfor arbejder vi bevidst med det!

John Rydahl

Fredensborg Skole

Powered by Labrador CMS