Debat

Kritisk kompetence

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det undrer mig, hvordan jeg kan have kvalificeret mig til måske at blive Folkeskolens yndlingsaversion nummer et.

Selve symbolet på det erhvervsliv, der med alle midler synes at ville ødelægge 'verdens bedste folkeskole'.

Senest i lederen i Folkeskolennummer 20, hvor John Villy Olsen fremstiller mig som eksponent for arbejdsgivere, der ønsker 'føjelige, fleksible, disciplinerede, engagerede og kreative medarbejdere'. Med en henvisning blandt andet til de samtaler, som jeg og andre erhvervsfolk i 1997 førte med daværende undervisningsminister Ole Vig Jensen om kompetenceudvikling i Danmark.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Det er både ukritisk og urimeligt.

Fordi netop jeg er blevet kendt for at afskaffe traditionel magtbaseret ledelse til fordel for en ledelsesform, der er præget af personlig frihed, dialog og respekt for andres meninger. Kritisk kompetence i praksis.

Om igen, John Villy Olsen!

Lars Kolind

bestyrelsesformand for Grundfos, adjungeret professor og formand for Børnekulturrådet