Debat

Skolelederne bliver i DLF

Publiceret

På trods af den intensive kampagne fra Skolelederforeningens side om udmelding af DLF og indmelding i et kommunalt lederforum i Skolelederforeningen har skolelederne i Korsør på et møde den 18. marts 1998 enstemmigt vedtaget at tilslutte sig ledernetværket under den lokale kreds, kreds 54, Slagelseegnens lærerkreds.

I Korsør har skolelederne altid haft et meget positivt, udbytterigt og tæt samarbejde med den lokale kreds, og vi kan på ingen måde forestille os, at det nære og gensidige samarbejde, vi praktiserer til daglig, vil kunne erstattes af et fjernt kontor på Ved Stranden, som naturligvis ikke vil have en jordisk chance for at kunne servicere de problemstillinger, der er aktuelle netop i Korsør.

I kommunal sammenhæng er kredsen en respekteret og anerkendt forhandlingspart. Vi har svært ved at forestille os andre, der kan løfte den opgave.

Kredsen har skabt resultater til fordel for ledergruppen. Det har vi fuld tillid til, at den fremover vil være i stand til at gøre. Derfor ønsker vi at fortsætte samarbejdet med kredsen.

Desuden er DLF vores eneste forhandlingsberettigede part. Så for os at se har vi ikke noget andet og bedre valg: Vi bliver i DLF og høster frugterne af det tilhørsforhold.

Sidst, men ikke mindst, ønsker vi ikke at ødelægge de positive samarbejdsrelationer, vi har med de øvrige medlemmer af DLF, vores ansatte lærere. En udmeldelse af DLF til fordel for Danmarks Skolelederforening vil kun kunne polarisere samarbejdet og måske i sidste ende ødelægge det. Det ønsker vi ikke.

Carl Ejner Madsen

Birkemoseskolen, Korsør

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler