At lærernevil indgå i et fordomsfrit samarbejde om faget, hvorde er oprigtigt nysgerrige på hinandens kompetencer og har mod påen fælles udvikling mod stærke fagteams.
At ledelsen bakker op om det nye fag ved at være lydhøre overforde ressourcer, der skal til, hvad enten det handler omefteruddannelse, materialer eller indretning af lokaler.
At eleverne bevarer glæden ved faget og føler det nutidigt ognærværende.
At forældrene bliver nysgerrige på fagets potentialer og fårlyst til at involvere sig i konkrete projekter.
At faget får lov at udvikle sig og finde sin nye form og ikkeblot fastholdes i en stram mål- og rammestyring, men at design oghåndværk smelter sammen på en naturlig måde.
At lære- og designprocesserne i faget finder en form, hvor fokusflyttes fra den enkelte over til processer, der kan udføres ifællesskab og med en bruger i centrum.
At værkstederne folder sig ud som spændende læringsrum, dergiver nye og afvekslende muligheder for aktiviteter, både knyttettil faget, men også som en del af hele skolens liv.
At IT og de nye teknologiske hjælpemidler indgår naturligt ogparallelt i faget, uden at den håndværksmæssige viden og dehåndværksmæssige færdigheder afskaffes.
At den materielle kultur bevares og formidles til eleverne, somdet fundament faget bygger på og det, der sætter rammen forundervisningen.
At nye fællesskaber kan opstå på tværs af hele landet, oglandsdækkende projekter genoplives med udstillinger og events underfælles overskrifter til gensidig inspiration.