Børnelæge efterlyser dokumentation af pædagogisk behandling af ADHD

”Hvorfor bliver der ved med at være så beskeden dokumentation af virkningen af ikke-medicinsk behandling af ADHD”, spørger børnelæge Jens Kruse fra Rønne i et indlæg i Dagens Medicin. Selv om toneangivende børnepsykiatere gjorde opmærksom på manglen for over 30 år siden, er der fortsat forsket meget lidt i effekten af pædagogisk-psykologisk og social behandling. ”Når vi nu kan dokumentere så meget andet, der er mere eller mindre besværligt, hvorfor har vi så ikke dokumentation i større omfang for virkningen af de utroligt mange ikke-medicinske tiltag og kombinationer heraf”, skriver Jens Kruse.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Dagens medicin: Der mangler rigtig meget viden om ADHD