BLOG

Empty article - Subtitle

Skal vi have et fast bogsystem til engelsk i 1.klasse?

To grunde til at lade være..

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Skal vi have et fast bogsystem til engelsk i 1.klasse?

  •  to grunde til at lade være.

Vi er i vores fagteam i engelsk midt i en heftig debat om, hvorvidt vi skal indkøbe et system til engelskundervisningen i 1.klasse.Nogle er for og nogle er imod. Jeg er mest tilhænger af den sidste holdning.For det første mener jeg, at noget af mit personlige engagement i undervisningen vil gå af, hvis jeg skulle følge ét bestemt system. Jeg er mere tilhænger af, at vi køber et bredt udvalg af forskellige materialer, så jeg selv kan plukke og sammensætte et materiale, der er skræddersyet til netop mine elever. - Vel og mærke med bevidstheden om at jeg kun må kopiere 20% af en publikation pr. semester. ;)

For det andet er det ikke hensigtsmæssigt at lægge sig fast på ét system fra starten, da engelsk i 1.klasse er et fag i rivende udvikling. Bare se på alle de nye engelsksystemer vi pt. bliver bombarderet med. Alle forlag vil være med på beatet og have en bid af kagen. Så det er rigtig svært at gennemskue, hvilket system der vil passe bedst til netop vores skole. For de ser jo alle lækre og indbydende ud!

Så mit forslag går på, at vi skal slå koldt vand i blodet og ikke foretage os nogle panik/fejl indkøb. Det har vi bare ikke råd til med vores i forvejen slunkne budget til materialeindkøb på skolen.

Nadja Rau