"Vi ved faktisk ikke forfærdelig meget om, hvor meget it-hjælpemidler til læsning, stavning og skrivning egentlig hjælper", skriver læseforsker Holger Juul.

Begrænset dokumentation for effekter af it-hjælpemidler

Alle er enige om de store muligheder i it-hjælpemidler til læsning og skrivning, og mange ordblinde oplever, at de bliver hjulpet. Men dokumentationen for reelle effekter er ganske sparsom, skriver lektor Holger Juul fra Center for læseforskning ved Københavns Universitet i Viden om Læsning fra Nationalt Videnscenter for Læsning. Tidsskriftet, der har læse- og skriveteknologi som tema, kan downloades fra centrets hjemmeside.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Viden om læsning: Læse- og skriveteknologi

Powered by Labrador CMS