"Med mad+medier vil vi gerne forbedre kvaliteten af madkommunikation på tværs af digitale og printede platforme gennem deling af viden, gensidig inspiration og opbygning af faglige netværk blandt danske madkommunikatører", siger vin- og madskribent og kommunikationsrådgiver Rasmus Holmgård.

Nyt netværk for danske madskribenter søger medlemmer

Netværket mad+medier vil forsøge at forbedre kvaliteten af kommunikation om mad i de danske medier. Netværket er gratis at blive medlem af. Netværket skyder aktiviteterne i gang med en stor konference.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

"Med mad+medier vil vi gerne forbedre kvaliteten af madkommunikation på tværs af digitale og printede platforme gennem deling af viden, gensidig inspiration og opbygning af faglige netværk blandt danske madkommunikatører", siger vin- og madskribent og kommunikationsrådgiver Rasmus Holmgård.

Han har sammen med den ernæringsuddannede Marie Jeng og Marie har stiftet netværket mad+medier.

Netværket, som henvender sig til madbloggere og professionelle madskribenter, -journalister og -kommunikatører, lanceres i forbindelse med konferencen mad+medier 2011, der løber af stablen i København den 16.-18. september.

Her er Bitz, Boserup og Bybi på programmet blandt ca. 20 andre faglige foredrag, optrin, smagninger, workshops og aktiviteter ved førende eksperter inden for diverse formidlingsdiscipliner, gastronomiske tendenser, medievidenskab, måltidskultur, velsmag og specialprodukter.

Konferencen foregår i Allers gamle mediehus i Valby, der i dag huser Hotel- og Restaurantskolen.