Debat

Lommeregner i 1. Klasse – et spørgsmål for og især til matematiklærere

Risiko for snyd hvis eleverne bliver udstyret med hver sin lommeregner?

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg havde allerede forberedt, at min første klasse i næste uge skulle lære at bruge en lommeregner.

Dels skulle de lære at skrive digitale-tal.

Dels skulle de lave plus-stykker ved først at kaste med  tre ti-sidet terninger  og lægge tallene sammen i hoved for efterfølgende at tjekke resultatet med lommeregneren.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Desværre har jeg ikke et helt klassesæt af lommeregnere til rådighed, derfor havde jeg  tænkt mig at bede forældrene om at anskaffe en billig lommeregner fx fra en ”Tiger butik” til deres barn.

MEN jeg har fået kolde fødder: Hvis en lommeregner bliver en fast del af elevernes penalhus, hvordan sikrer jeg mig så at de fremover IKKE bruger den – i det skjulte – også til de andre opgaver?

Powered by Labrador CMS