Lær at sætte flygtningestrømme på skoleskemaet

Medierne er fyldt med historier om de flygtninge, der i disse år søger til Europa. Det er oplagt at tage emnet op i historie- eller samfundsfagstimerne. Men hvordan griber man det an som lærer? Det kan man blive klogere på ved en konference om netop dette.

Publiceret

Migration før og nu - sammenbrudeller berigelse?

Tid: Fredag d. 8. april 2016 kl. 10.00-16.05
Sted: Nationalmuseet, København
Pris: 500 kroner
Tilmeldingsfrist den 27. marts 2016

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Debatten er heftig: Hvordan man skal forholde sig til migration? Er de mange migranter er en trussel eller en berigelse for de lande, som de ankommer til.

Flygtninge på skoleskemaet

Historiedidaktisk Netværk og HistorieLab vil på en konference sætte fokus på, hvordan man inddrager det højaktuelle tema i undervisningen.

Programmet byder på faglige oplæg, om hvordan historien kan bruges - og er blevet brugt - i forhold til den aktuelle flygtningesituation, workshops med didaktisk dialog på tværs af uddannelsesniveauerne og en afsluttende debat mellem tidligere udenrigsminister Martin Lidegaard fra Radikale Venstre og udlændinge- og integrationsordfører Martin Henriksen fra Dansk Folkeparti.

 

 

Læs mere

Læs mere og tilmeld her