Debat

Indskoling og fritidsliv.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Hvad findes der af evidens for trivsel i børnegrupper, der BÅDE går i samme klasse OG samme fritidstilbud med alderssvarende børn, i modsætning til et miks af børn i alder, klasser og skole.

Hvilke forhold knytter sig til horisontal udveksling af erfaring i en børnegruppe (forstået som udveksling mellem jævnaldrende), i modsætning til en vertikal udveksling af erfaring (forstået som udveksling i en børnegruppe med et aldersspænd).

Fordele og ulemper efterlyses, og ikke mindst dokumentation.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Tak