Debat
Folkeskolereformen er som fluepapir for opportunistisk forskning
Forskere udtaler i dagens P-1 program om eksistensen, at Folkeskolereformen "bare" skal have tid
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Det lyder direkte uansvarligt i mine øren, at børn og unge skal betale den høje menneskelige pris for, at forskere og politikere på rent forsøgsbasis tildeler (tildeles) milliarder af samfundskroner til en skolereform - som vi lærere med både praktisk erfaring, teoretisk viden og politisk indsigt på forhånd kan bedømme aldrig vil føre til glade, dygtige, selvstændige, kreative, ansvarlige mennesker/borgere.
Jeg diskuterer i dagens udgave af radioens P-1 program, Carsten Ortmanns "Eksistens", Folkeskolereformens konsekvenser. To forskere mener, at man skal give den kæmpe reform-maskine tid.
Jeg håber, at du, der læser dette, vil blande dig i debatten. Du kan høre forskerudsagnene her: http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/eksistens-2015-09-21#!/