De nye materialer findes på emu.dk

Ministeriets inspiration til faglig fordybelse

En undersøgelse viste i onsdags, at skolerne kæmper med at få understøttende undervisning, lektiecafeer og faglig fordybelse til at fungere efter hensigten. I et nyt inspirationsmateriale giver ministeriet inspiration til den understøttende undervisning og definerer formålet med lektiehjælp og faglig fordybelse.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Ny rapport: Understøttende undervisning motiverer ikke eleverne

Det nye materiale viser eksempler på, hvordan man kan arbejde med understøttende undervisning, lektiecafeer og faglig fordybelse, og det vil løbende bliver udbygget. (se link til højre)

"Det er vigtigt, at vi deler de gode erfaringer, skoler og kommuner gør sig med den ny folkeskole. Inspirationsmateriale er en rigtig god måde at dele praksisviden mellem skoler og kommuner. Og alle parterne omkring folkeskolen er med til at kvalificere og udvikle materialet løbende med nye praksiseksempler, så det på bedst mulig vis understøtter gode løsninger på de udfordringer skoler og kommuner kan opleve i praksis", siger undervisningsminister Christine Antorini.

Lektiecafeer taber de dygtige elever

De to første inspirationsmaterialer er i dag blevet offentliggjort på emu.dk. Senere på foråret kommer materialer om åben skole, bevægelse og læringsmålstyret undervisning.

Materialet beskriver lovgivningen på området, formidler eksempler fra kommuner og skoler og giver en introduktion til relevant viden og forskning.  

 

Læs mere

Se det nye materiale til faglig fordybelse her

Sedet nye materiale til understøttende undervisning

Powered by Labrador CMS