Masser af flotte ord med på vejen

De syv bachelor- og diplomprojekter, der i sidste uge blev præmieret, fik masser af smukke ord med på vejen fra dommerkomiteerne. Nedenfor er enkelte af roserne. Resten finder du via linket til højre for artiklen.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Stinne Roed Sørensens projektet »Litteraturlæsning med nye medier« blev tildelt førsteprisen blandt bachelorprojekterne. Hun viser ifølge dommerne "et stærkt analytisk greb, der veksler mellem og nærmest integrerer teori og empiri."

Janni Frehr Sørensens projekt »Det professionelle læringsfællesskab - udviklingsorienteret teamsamarbejde«, der udløste andenprisen, udmærker sig ved "at behandle en væsentlig og aktuel lærerfaglig problemstilling: Hvordan kan lærere bruge teamet til at støtte og udvikle elevernes og hinandens læring og fremme en inkluderende skolekultur?"

Stig Haslund Jensen projekt »Udvikling af innovativ self-efficacy. Den indirekte betydning af kompetencemotivation og tankesæt« kan "direkte gavne skolens didaktiske diskussion og udvikling af praksis."

Diplom og it-projekter

Maya Rabjergs »Læselyst - et brobygningsprojekt mellem fritidslæsning og læsekompetence«, der gjorde hende til modtager af førsteprisen for diplomprojekter har "en flot sammenhæng mellem teori og empiri. Det er velskrevet og præget af et tilgængeligt og let sprog."

Andenprisen for diplomprojekterne gik til Jan Gosvigs projekt »Herreværelset - inklusion af marginaliserede unge«, der er "stærkt professions- og praksisorienteret og velskrevet."

Charlotte Kusks diplomprojekt »Litteratur, multimodalitet og dannelse«, der førte til at hun fik tredjeprisen, er et "velskrevet og teoretisk stærkt projekt."

It-særprisen 2014, som gik til Tina Vestergaard Pedersen for projektet »Web 2.0 og didaktisk design i danskundervisningen« har "en tydelig rød tråd og en god struktur, hvor teori og praksis spiller godt sammen."

Læs alle syv dommervurderinger i deres fulde længde under ekstra.

Powered by Labrador CMS