Bachelorprojekt

Multimodale projekter kan give elever med Aspergers syndrom større selvagtelse

Ikke alle elever har det godt med skriftsproget, men IKT-støttede undervisningsforløb kan giver elever med særlige behov bedre muligheder, skriver Theis Hommeltoft i sit bachelorprojekt.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I folkeskolelovens formålsparagraf omtales arbejdsmetoder i flertal. Én fast metode er altså »ikke fyldestgørende«, derfor må rutinerne ikke også være bestemmende for brugen af en enkelt arbejdsmetode«.

Gennem arbejdet med bachelorprojektet er vigtigheden af og kompleksiteten i dannelsesbegrebet gået op for Theis Hommeltoft. »Og netop kompleksiteten gør, at jeg finder, at en tilfredsstillende belysning af området ville kræve en selvstændig undersøgelse. Da området netop har afgørende betydning«.

Se hele projektet til højre under EKSTRA: Et multimodalt undervisningsforløb - med særlig vægt på metarefleksion, hos eleven med Aspergers syndrom

 

Gode projekter

Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.

Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.

Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på skærmen.

Lærerprofession.dk

Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.

Powered by Labrador CMS