Jens Peter Christensen fra Skørping Skole er ny formand for Danmarks Matematiklærerforening

Ny formand for Matematiklærer-foreningen

Jens Peter Christensen fra Skørping Skole i Rebild er på generalforsamlingen i Danmarks Matematiklærerforening valgt til ny formand. Han afløser Elisabeth Tang fra Augustenborg Skole. Begge vil blogge i det faglige netværk for matematik på folkeskolen.dk

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

"Matematiklærerforeningens formål er at fremme god matematikundervisning. Det vil jeg gerne være aktivt med til. At vi fortsat skal diskutere hvad den gode undervisning er og hvornår undervisningen er god. Det er en forening med frivillige kræfter, så det handler om at få de gode kræfter i spil", fortæller den nye formand.

Og der er travlt og bliver travlt med ny folkeskolereform, siger han.

Jens Peter Christensen er uddannet lærer fra 2005 og underviser i matematik og fysik/kemi. Han er tidligere uddannet kemilaborant og har arbejdet i den kemiske industri.

"Der er både gode og dårlige elementer i den nye folkeskolereform. Der skal være progression i dansk og matematik og det betyder, at fagene får en ny rolle. Men er man for eksempel enige om, hvad den gode matematikundervisning er", spørger han.

Han frygter, at det bliver de hurtige løsninger, hvor målene er, at eleverne kan klare multiple choice-opgaverne i testene, hvilket ikke gør folkeskolen mere spændende og levende.

"Vi skal huske samtalen om matematik og den sproglige matematiske forståelse", understreger han.

Fremover vil Jens Peter Christensen, Elisabeth Tang og Jørgen Korsgaard fra Danmarks Matematiklærerforening dele foreningens blog på det faglige netværk Matematik på folkeskolen.dk (se link til højre)